Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Analys av dagbok

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:59

Jag tycker de här tre veckorna har varit väldigt lärorika och roliga. Jag gillar när vi får göra uppgifterna personliga. Det gör dem roligare och lättare att göra eftersom man kan utgå ifrån sig själv. Att inte ha någon närvaroplikt är också skönt. Det ger en mer tid allmänt och det är egentligen väldigt mycket skönare att jobba med skolarbete hemma där man slipper bli störd och kan fixa det bra för sig så att man fokuserar och jobbar bättre. Jag har lärt mig om hur mat och sömn etc. verkligen påverkar hur man mår fysiskt och psykiskt. Jag har vetat om det men inte själv sett och märkt det på samma sätt som nu. Det är en jättebra kunskap som i alla fall kommer få mig till att i fortsättningen tänka på alla faktorer. Jag tror inte jag kommer sätta upp något nytt hälsomål men min livsstil kommer i fortsättningen se annorlunda ut. Jag kanske bestämmer en vecka att jag inte ska äta något godis alls t.ex Eller tvingar ut min mamma på joggingkvällar. Jag uppnådde två mål helt. Att äta frukost varje dag har jag gjort sedan tredje veckan och jag fick bättre kondition. Att bara äta godis en dag i veckan och på helger kommer jag nog aldrig göra under en längre period. Däremot vet jag nu HUR jag ska lyckas avstå om jag skulle bestämma mig för att jag under flera veckors tid skulle vilja ha det som en regel. Att sova 23.00 VARJE vardag kommer jag förmodligen inte heller kunna hålla under en längre tid på grund av skola, fritidsaktiviteter o.s.v Och att gå upp då klockan ringer är många morgnar omöjligt.

(Det enda jag inte hann skriva var om tredje veckan som du ser. Det jag kan säga är att den veckan såt ut ungefär som den andra veckan förutom att jag ansträngde mig ännumer för att nå målen under tredje)

Feedback till läraren: Jag tycker du ofta ger oss roliga uppgifter. Vi har inte haft någon jättestor uppgift tidigare men denna var i alla fall väldigt rolig att utföra! Jag vet inte om det bara är tänkt att man ska skriva feedback om just hälsodagboken men jag vill bara säga att dina lektioner nästan alltid är väldigt roliga och inspirerande också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:56

Jag tycker det har gått ganska bra. Jag nådde nästan alla mina mål och blev under tiden i alla fall mycket klokare och lite mer tränad än innan. Det som gjorde så att jag ibland fick problem är att jag bor ute på en ö. Dels tar det lång tid att åka t...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:55

Måndag 20/10 Jag vaknade ganska pigg och klev upp vid 06.15. Mamma gjorde äggen och baconen åt mig och jag kunde i lugn och ro äta min frukost. Jag gjorde allt jag skulle och hade tid att slappa lite. Jag gick på skolan och åt frukten vi fick sista...

Av Elin Athle - 10 november 2014 22:37

Måndag 13/10 På söndagskvällen packade jag väskan och lade fram kläder för att inte behöva ta tid och göra det på morgonen. Jag duschade tyvärr lite för sent vilket ledde till att jag somnade runt 24.00. Jag tog dock fram kläder till måndagen och pa...

Av Elin Athle - 10 november 2014 21:20

Inför vecka två så hoppas jag kunna småspringa i kanske 25 minuter samma dagar som på vecka ett. Eftersom jag ökar takten så springer jag automatiskt längre. Jag får se om jag springer på stora stigar i skogen eller fortsätter på vägen. Vecka två ska...

Av Elin Athle - 6 november 2014 20:09

Förbättra min kondition: Att ha bra kondition kan, förutom att göra en piggare, hjälpa till att förebygga många sjukdomar. Det gör en allmänt starkare och bara anledningen att jag har så dålig kondition är nog för att ha det som ett mål. Det skulle o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards