Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Fortsättning på planering (råkade posta förra inlägget innan färdigt)

Av Elin Athle - 10 november 2014 21:20

Inför vecka två så hoppas jag kunna småspringa i kanske 25 minuter samma dagar som på vecka ett. Eftersom jag ökar takten så springer jag automatiskt längre. Jag får se om jag springer på stora stigar i skogen eller fortsätter på vägen. Vecka två ska jag också börja stretcha i 10 minuter när jag kommer tillbaka. Jag kan göra ett program för vilka stretchövningar jag ska göra. När man har tränat så behöver man äta direkt efter så att kroppen får energi och byggstenar till att bygga muskler. Därför ska jag köpa ett grovt bröd med mycket fibrer, leverpastej och skinka som jag ska äta tillsammans med en frukt.
Om jag lyckas att inte äta eller dricka något sött mer än två gånger, förutom på helgen, första veckan så ska jag försöka klara att bara göra det en gång under andra veckan. Jag vet inte vad mer det finns att göra än att fortsätta hålla mitt blodsocker relativt stabilt genom att äta frukter och ordentligt med mat. Så det ska jag fortsätta med. Desto bättre jag blir på att avhålla mig från socker desto lättare kommer det gå helt enkelt.
Beroende på hur det gått vecka ett så får jag se om jag kanske måste ändra något för att bättre lyckas äta en bra frukost. Kanske måste jag sova ännu tidigare än 23.00 för att orka kliva upp då klockan ringer. Har det gått bra så kommer jag däremot fortsätta som jag planerat. Att sova 23.00, planera vad jag ska äta, packa väskan och bestämma kläder dagen innan.
Jag får också se hur min planering för att sova 23.00 har gått vecka ett. Funkar den så är det bara att köra på. Annars måste jag ta reda på vad som är problemet och ändra på det eller göra så att allt jag ska göra går smidigare.

Tredje veckan räknar jag med att jag tack vare stretch och träning ska kunna springa i 25 minuter i jämt tempo med några korta vilopauser. Jag vill ha blivit så motiverad så att jag kommer hem från skolan och tar mig tid att göra en macka innan jag springer också. Motivation hjälper mig väldigt mycket så för att lyckas måste jag fortsätta vara positiv och kämpa så att jag ser resultat. Sedan när jag kommer hem stretcha efter programmet jag gjort under vecka två och äta ett nyttigt mellanmål.
Jag hoppas att jag efter tre veckor ganska lätt ska kunna klara mitt mål att inte äta eller dricka något sött mer än en dag i veckan förutom helgerna. Eftersom motivation hjälper så hoppas jag också kunna se en förändring i min pigghet och, såklart, suget efter socker.
Rutinen att sova 23.00, kliva upp då klockan ringer och gå direkt ner och äta frukost borde jag lätt ha klarat efter tre veckor. Motivationen för det har funnits länge. Risken för bråk på morgonen minimeras, mammas onödiga stress försvinner, jag blir mätt och nöjd eftersom jag hinner göra allt jag vill och risken för att glömma något blir mycket mindre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:59

Jag tycker de här tre veckorna har varit väldigt lärorika och roliga. Jag gillar när vi får göra uppgifterna personliga. Det gör dem roligare och lättare att göra eftersom man kan utgå ifrån sig själv. Att inte ha någon närvaroplikt är också skönt. D...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:56

Jag tycker det har gått ganska bra. Jag nådde nästan alla mina mål och blev under tiden i alla fall mycket klokare och lite mer tränad än innan. Det som gjorde så att jag ibland fick problem är att jag bor ute på en ö. Dels tar det lång tid att åka t...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:55

Måndag 20/10 Jag vaknade ganska pigg och klev upp vid 06.15. Mamma gjorde äggen och baconen åt mig och jag kunde i lugn och ro äta min frukost. Jag gjorde allt jag skulle och hade tid att slappa lite. Jag gick på skolan och åt frukten vi fick sista...

Av Elin Athle - 10 november 2014 22:37

Måndag 13/10 På söndagskvällen packade jag väskan och lade fram kläder för att inte behöva ta tid och göra det på morgonen. Jag duschade tyvärr lite för sent vilket ledde till att jag somnade runt 24.00. Jag tog dock fram kläder till måndagen och pa...

Av Elin Athle - 6 november 2014 20:09

Förbättra min kondition: Att ha bra kondition kan, förutom att göra en piggare, hjälpa till att förebygga många sjukdomar. Det gör en allmänt starkare och bara anledningen att jag har så dålig kondition är nog för att ha det som ett mål. Det skulle o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards