Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Andra veckan

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:55

Måndag 20/10
Jag vaknade ganska pigg och klev upp vid 06.15 Mamma gjorde äggen och baconen åt mig och jag kunde i lugn och ro äta min frukost. Jag gjorde allt jag skulle och hade tid att slappa lite. Jag gick på skolan och åt frukten vi fick sista lektionen och åkte sedan hem utan att köpa godis. På kvällen tog jag fram kläder och bestämde att jag skulle äta fil med havrefras och russin till frukost. Jag pratade med folk över nätet lite länge så att jag somnade vid kanske 23.30 Dagen kändes avslappnad och bra.
Tidsåtgång: ingen.
Förberedelser: inkluderad i texten.

Tisdag 21/10
Jag klev upp vid 06.30 och åt min fil. Det blev inte en stressig morgon och skolan flöt på som vanligt. Jag hade tagit med mig en banan som jag skulle äta efter skolan men jag struntade i det och köpte pringles i stället för jag var sugen på salt. När jag kom hem slöade jag först framför tv:n med chipsen men tog mig sedan samman och gick ut och joggade i 20 minuter. Jag provade att småspringa då och då. På kvällen tog jag fram kläder tills nästa dag men glömde att bestämma frukost. Eftersom jag var trött så somnade jag i alla fall runt 23.00 Tisdagen gick bra och jag gjorde det jag skulle göra förutom lite fusk med chipsen.
Tidsåtgång: 20 minuter.
Förberedelser: inkluderad i texten.

Onsdag 22/10
Klockan 06.40 satt jag och åt frukost. Det blev bara en macka eftersom jag var oinspirerad. Skolan var som vanligt och jag och Unni åt på Sibylla. Jag kände för att tröstätare så jag köpte en liten chokladkaka. Hemma så tog jag fram kläder till nästa dag och bestämde att jag skulle äta fil igen. Jag somnade runt 23.30 Dagen gick sådär eftersom jag köpte en chokladkaka, gick upp ganska sent och somnade lite för sent.
Tidsåtgång: ingen.
Förberedelser: inkluderad i texten.

Torsdag 23/10
Jag klev upp vid 06.15 även fast jag var trött. Efter frukosten som blev fil och ett glas proviva åkte vi till skolan utan stress. Jag kände mig sur för att jag ätit choklad dagen innan så av ren tjurighet köpte jag inget. Direkt när jag kom hem gick jag ut och joggade. Jag pushade mig själv lite extra och det var så skönt att avreagera sig på det sättet. Jag sprang i 30 minuter och tog sedan en het dusch. På kvällen tog jag återigen fram kläder och bestämde att jag skulle äta fil igen. Det var gott och uppfriskande. Jag somnade runt 23.00 Jag var väldigt nöjd och skönt trött när jag somnade denna dagen.
Tidsåtgång: 30 minuter.
Förberedelser: inkluderad i texten.

Fredag 24/10
Utvilad klev jag upp runt 06.15 och åt en lugn frukost. Skolan gick bra och när jag kom hem hade hela familjen bestämt att vi skulle göra chokladfondue. Jag somnade någon gång på natten. Som alltid, fredagar är bäst.
Tidsåtgång: ingen
Förberedelser: inkluderad i texten.

Lördag 25/10
Jag klev upp runt 12.00 och åt en lång frukost igen. Direkt efter gick jag ut och joggade i lugnt tempo i 40 minuter. Det blev stort lördagsmys på kvällen. Lördagar är alltid mysiga och jag mådde bra av att röra på mig och få andas lite frisk luft.
Tidsåtgång: 40 minuter.
Förberedelser: inkluderad i texten.

Söndag: Jag vaknade runt 12.00 som på lördagen och hade igen en städ/pluggdag. På eftermiddagen gick jag ut och joggade i 30 minuter och tog en lång dusch efter. Som vanligt tog jag fram kläder till dagen efter, packade väskan på nytt och somnade vid 23.00 Jag lade mig och saknade redan helgen.
Tidsåtgång: 30 minuter.
Förberedelser: inkluderad i texten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:59

Jag tycker de här tre veckorna har varit väldigt lärorika och roliga. Jag gillar när vi får göra uppgifterna personliga. Det gör dem roligare och lättare att göra eftersom man kan utgå ifrån sig själv. Att inte ha någon närvaroplikt är också skönt. D...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:56

Jag tycker det har gått ganska bra. Jag nådde nästan alla mina mål och blev under tiden i alla fall mycket klokare och lite mer tränad än innan. Det som gjorde så att jag ibland fick problem är att jag bor ute på en ö. Dels tar det lång tid att åka t...

Av Elin Athle - 10 november 2014 22:37

Måndag 13/10 På söndagskvällen packade jag väskan och lade fram kläder för att inte behöva ta tid och göra det på morgonen. Jag duschade tyvärr lite för sent vilket ledde till att jag somnade runt 24.00. Jag tog dock fram kläder till måndagen och pa...

Av Elin Athle - 10 november 2014 21:20

Inför vecka två så hoppas jag kunna småspringa i kanske 25 minuter samma dagar som på vecka ett. Eftersom jag ökar takten så springer jag automatiskt längre. Jag får se om jag springer på stora stigar i skogen eller fortsätter på vägen. Vecka två ska...

Av Elin Athle - 6 november 2014 20:09

Förbättra min kondition: Att ha bra kondition kan, förutom att göra en piggare, hjälpa till att förebygga många sjukdomar. Det gör en allmänt starkare och bara anledningen att jag har så dålig kondition är nog för att ha det som ett mål. Det skulle o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards