Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Första veckan

Av Elin Athle - 10 november 2014 22:37

Måndag 13/10
På söndagskvällen packade jag väskan och lade fram kläder för att inte behöva ta tid och göra det på morgonen. Jag duschade tyvärr lite för sent vilket ledde till att jag somnade runt 24.00 Jag tog dock fram kläder till måndagen och packade väskan. På morgonen så klev jag upp 06.45 men hade ingen planerad frukost så jag åt en macka med ost och var sedan tvungen att gå ut till bilen. Jag gick på skolan och åkte sedan hem utan att varken äta en frukt i slutet av dan eller köpa godis. På kvällen började jag göra i ordning mig i tid och lade fram kläder tills nästa dag. Väskan var ju redan packat. Jag bestämde att jag skulle äta ägg och en macka till frukost nästa dag. Sedan gick jag och lade mig vid 22.00 och läste en bok i ca en halvtimme innan jag släckte och somnade. Första dagen kändes bra. Jag blev förvånad över att suget inte kändes så mycket förän jag kommit hem och att jag lyckades somna innan 23.00
Tidsåtgång: Jag kan inte räkna något som tidsåtgång då jag oavsett mål måste göra alla dessa saker varje dag.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Tisdag 14/10
Klockan ringde 06.00 och jag kände mig ovanligt pigg så vid 06.20 satt jag vid frukostbordet och åt mina ägg. Jag gick på skolan och åt en bra lunch men när jag gick mot bussen kände jag mig för sugen så det blev så att jag köpte tre små kinder maxi chokladbitar (3 för 10kr går ju inte att motstå). Jag tänkte ändå på att köpa mindre än vad jag brukar. När jag kom hem tog det någon halvtimme för mig att pusha mig tillräckligt för att gå ut och jogga. Det gick ganska bra men jag kände mig för lat för att orka ta i när det blev jobbigt så jag stannade och gick en stund då istället. När jag kom tillbaka åt jag en ganska vit macka med smält ost och skinka. Jag tog en snabbdusch och bestämde sedan kläder till nästa dag. Jag hade svårt att somna men släckte i alla fall lampan vid 23.00 Andra dagen kändes också bra och jag är stolt att jag ens orkade gå ut.
Tidsåtgång: 30 minuter till joggning.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Onsdag 15/10
Jag klev upp vid 06.30 så jag hann göra ägg och mackor igen även fast jag inte bestämt dagen innan vad jag skulle äta. På skolan fick vi frukt sista lektionen så jag orkade inte äta min klementin jag hade med mig. Jag och Unni åt på Sibylla som vi brukar och jag gick nästan till affären men kom på att jag hade kvar min klementin så jag åt den och klarade av att hålla mig tills dramat började. När jag kom hem tog jag som vanligt fram kläder till nästa dag och bestämde att jag skulle äta gröt till frukost. Eftersom dramat slutar ganska sent började jag tvätta ansiktet osv för sent vilket gjorde så att jag somnade runt 24.00 Tredje dagen kändes okej. Jag åt inget godis men somnade istället för sent, glömde ta fram kläder och bestämma frukost.
Tidsåtgång: ingen.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Torsdag 16/10
Jag var ganska trött på morgonen och klev inte upp förän 06.45 Jag var tvungen att skynda mig och bara ta vilka kläder som helst. Jag hann knappt äta något heller. Jag fick ganska fort ont i magen men det var god lunch så jag åt mycket. I slutet av dagen märkte jag att jag inte hade tagit med mig någon frukt och när jag stod på busshållplatsen tvekade jag länge om jag skulle springa in på affären men jag tänkte så länge så att jag inte hann. När jag kom hem var jag för trött för att jogga så jag tog fram kläder tills nästa dag, bestämde att jag skulle äta två lingongrova med leverpastej till frukost och somnade sedan vid 22.30 Dagen kändes bara slarvig och seg.
Tidsåtgång: ingen.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Fredag 17/10
Jag vaknade och klev upp några minuter efter klockan ringde. Åt frukosten i lugn och ro och hade till och med några minuter kvar när jag var klar med allt. Skoldagen kändes bra och jag var pigg. Jag köpte pringles och en stor chokladkaka för att det var fredag och somnade någon gång på morgonen på lördag. Fredagar är alltid roliga och jag är gladare än vanligt såklart.
Tidsåtgång: ingen.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Lördag 18/10
Jag vaknade vid 12.00 och åt en stor, långsam lördagsfrukost. Vid 16.00 gick jag ut och joggade länge. Jag var ute i 40 minuter totalt. På kvällen blev det lördgsmys. Dagen kändes bra eftersom jag joggat så länge och var inte stressad eller längtade tills jag var klar.
Tidsåtgång: 40 minuter.
Förberedelser: inkluderade i texten.

Söndag 19/10
Söndagen är för mig en dag då jag pluggar och städar. Efter lunchen gick jag ändå ut och joggade i 30 minuter. Inget godis äts i vårt hus på söndagar. Jag tömde väskan och packade om den inför måndagen, tog fram kläder och bestämde att jag skulle äta stekta ägg och bacon till frukost. Jag somnade vid 23.00 Dagen var som alla andra söndagar. En långsam och ganska tråkig dag.
Tidsåtgång: 30 minuter.
Förberedelser: inkluderade i texten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:59

Jag tycker de här tre veckorna har varit väldigt lärorika och roliga. Jag gillar när vi får göra uppgifterna personliga. Det gör dem roligare och lättare att göra eftersom man kan utgå ifrån sig själv. Att inte ha någon närvaroplikt är också skönt. D...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:56

Jag tycker det har gått ganska bra. Jag nådde nästan alla mina mål och blev under tiden i alla fall mycket klokare och lite mer tränad än innan. Det som gjorde så att jag ibland fick problem är att jag bor ute på en ö. Dels tar det lång tid att åka t...

Av Elin Athle - 10 november 2014 23:55

Måndag 20/10 Jag vaknade ganska pigg och klev upp vid 06.15. Mamma gjorde äggen och baconen åt mig och jag kunde i lugn och ro äta min frukost. Jag gjorde allt jag skulle och hade tid att slappa lite. Jag gick på skolan och åt frukten vi fick sista...

Av Elin Athle - 10 november 2014 21:20

Inför vecka två så hoppas jag kunna småspringa i kanske 25 minuter samma dagar som på vecka ett. Eftersom jag ökar takten så springer jag automatiskt längre. Jag får se om jag springer på stora stigar i skogen eller fortsätter på vägen. Vecka två ska...

Av Elin Athle - 6 november 2014 20:09

Förbättra min kondition: Att ha bra kondition kan, förutom att göra en piggare, hjälpa till att förebygga många sjukdomar. Det gör en allmänt starkare och bara anledningen att jag har så dålig kondition är nog för att ha det som ett mål. Det skulle o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards